Wednesday, July 6, 2011

I believe Allah will help me :)




assalamualaikum . apa khabar iman iman pembaca blog saibah kali ini ? dah lama kan saibah tak isikan blog saibah ini dengan tulisan tulisan yang nak kata berguna jugak buat panduan hidup untuk pembaca . tapi tak tahulah kalau pembaca merasakan isi blog saibah ni biasa biasa je . anyway , terima kasih kerana sudi baca dan like entry entry saibah sebelum ini . semoga blog saibah ini terus memberi manfaat pada semua , insyaAllah :) .

sebenarnya , sekarang saibah sudah menjadi pelajar universiti . jadi saibah digelar mahasiswi sudah :) . Alhamdulillah , syukur ke hadrat Illhai kerana akhirnya saibah dapat bergelar seorang mahasiswi . InsyaAllah niat saibah ke universiti kerana untuk belajar mendekatkan diri kepada Allah dan mendekatkan diri dengan manusia . tapi pelbagai rintangan la kat universiti ni , bukan macam sekolah dulu dah :) .erm , sebenarnya saibah masih lagi tidak dapat sesuaikan diri di sini. saibah tak tahu kenapa .mungkin ada something yang membuatkan saibah terbantut untuk belajar di sini . YA Allah , andai kan di sinilah tempat perjuangan hidup aku bermula , maka aku redha ya Allah . aku percaya setiap apa yang Engkau aturkan pasti mempunyai hikmahnya yang tersendiri . maka kurniakanlah keredhaanMU agar aku bisa menjadi seorang yang tabah dalam memperjuangkan kehidupan di universiti ini ya Allah , amin ya rabbal alamin . aku pasrah dan redha bagi mengejar cita cita aku ini . maka aku mempunyai IMPIAN ini :






erm , besar matlamat maka besarlah jalan menuju kearahnya ;) . insyaAllah , Allah pasti memberi petunjuk kepada hambaNya yang sering lemah dalam menuju ke arah keredhaanNYA. insyaAllah , saibah janji akan terus berusaha menjadi apa yang diidamkan oleh keluarga dan rakan2 . tapi yang pasti sepastinya perbetulkan niat dahulu barulah Allah bantu kita , tak gitu ? InsyaAllah, do you believe Allah always help us ? coz I believe :) ...



IRFAN MAKKI:

When you’re searching for the light
And you see no hope in sight
Be sure and have no doubt
He’s always close to you

He’s the one who knows you best
He knows what’s in your heart
You’ll find your peace at last
If you just have faith in Him

You’re always in our hearts and minds
Your name is mentioned every day
I’ll follow you no matter what
My biggest wish is to see you one day

Chorus:
I believe
I believe
Do you believe, oh do you believe?

MAHER ZAIN:

Coz I believe
In a man who used to be
So full of love and harmony
He fought for peace and liberty
And never would he hurt anything

He was a mercy for mankind
A teacher till the end of time
No creature could be compared to him
So full of light and blessings

You’re always in our hearts and minds
Your name is mentioned every day
I’ll follow you no matter what
If God wills we’ll meet one day

Chorus:
If you lose your way
Believe in a better day
Trials will come
But surely they will fade away

If you just believe
What is plain to see
Just open your heart
And let His love flow through

I believe I believe, I believe I believe
And now I feel my heart is at peace

Chorus:
I believe I believe, I believe I believe

what a beautiful song ! I believe for it :) . Allah , buatkan aku sebagai hamba yang mensyukuri segala nikmatMu ya Allah !


No comments: